Info
Ten blog rowerowy prowadzi faki z miasteczka London. Mam przejechane 8858.19 kilometrów w tym 276.78 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.78 km/h i się wcale nie chwalę.Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2017, Kwiecień1 - 0
- 2014, Sierpień1 - 2
- 2014, Czerwiec7 - 17
- 2014, Marzec1 - 6
- 2014, Luty3 - 6
- 2014, Styczeń1 - 2
- 2013, Grudzień1 - 12
- 2013, Listopad5 - 11
- 2013, Październik12 - 11
- 2013, Wrzesień6 - 16
- 2013, Sierpień16 - 36
- 2013, Lipiec16 - 30
- 2013, Czerwiec8 - 5
- 2013, Maj10 - 13
- 2013, Kwiecień6 - 4
- 2013, Marzec2 - 3
- 2013, Luty1 - 1
- 2012, Grudzień1 - 0
- 2012, Listopad2 - 11
- 2011, Lipiec1 - 1
- 2011, Czerwiec8 - 1
- 2011, Maj4 - 0
- 2011, Kwiecień3 - 3
- 2011, Marzec7 - 6
- 2011, Luty2 - 0
- 2009, Sierpień1 - 2
- DST 12.00km
- Czas 00:29
- VAVG 24.83km/h
- Sprzęt Cannondale Taurine SL Carbon Team 2009
- Aktywność Jazda na rowerze
Bębenek XTR-975 serwis
Środa, 7 sierpnia 2013 · dodano: 07.08.2013 | Komentarze 10
Mam nadzieję, że ten lakoniczny opis ze zdjęciami pomoże wszystkim posiadaczom w/w piasty tylnej "strzelającej z bębenka". Moje koła WH-M975 są super jednak rozwiązanie Shimano w piastach to cały czas epoka kuleczek itd. Od pewnego czasu bębenek w tylnej piaście "strzela" przeskakując co jakiś czas. To jest czwarte podejście do serwisu tego elementu piasty. Ostatnio została mi jedna maleńka kuleczka;). Tym razem wszystko udało się ulokować na swoim miejscu.Po zakupie odpowiedniego smaru do piast.
Kilka fotek...
Warsztat domowy© Fakundo
Małe te kuleczki© Fakundo
Elementy Bebenka xtr 975© Fakundo
Bębenek m-975 Shimano w częściach© Fakundo
Kuleczki ulokowane po jednej stronie© Fakundo
Kuleczki w górnej częsci bebenka© Fakundo
Kuleczki w górnej częsci bebenka© Fakundo
Pozostało tylko sposobem włożyć i skręcić obie części bieżnią i gotowe:). Sklejało się kiedyś model samolotów MADE in CCCP więc co to taka piasta;)
W razie pytań podpowiem co nieco w komentarzach.
Komentarze
Krzysztof | 11:05 piątek, 26 kwietnia 2019 | linkuj
dla potomnych film: https://www.dropbox.com/s/x9v4ffesvo7j2og/film.mp4?dl=0
i zdjęcie klucza: https://www.dropbox.com/s/syelqsu6v7y5849/klucz.jpg?dl=0
i zdjęcie klucza: https://www.dropbox.com/s/syelqsu6v7y5849/klucz.jpg?dl=0
Krzysztof | 11:00 piątek, 26 kwietnia 2019 | linkuj
dziś wracam po zabiegu i udało sie, musiałem unieruchomić klucz z czterema ząbkami w pionie żeby trzymał pion in i nie wypadał z ząbków bieżni. W tym celu użyłem śruby gwintowanej kupionej w Leroy Merlin 1m w rozmiarze M10, którą następnie skróciłem szlifierką do ok 30cm, dałem 2 nakrętki M10 wraz z podkładkami. Jedna nakrętka wraz z podkładką od strony tarczy oparta o piastę oraz druga od strony bębenka oparta o wcześniej zrobiony klucz aby spiąć wszystko w pionie co by było unieruchomione i klucz nie wypadał z ząbków bieżni, potem nałożyłem na klucz do odkręcania bieżni klucz płaski 24 i przy użyciu siły w końcu poszło, trochę opiłków było ale finalnie wszystko elegancko działa. Uffff w końcu odetkałem z ulgą po 3 dniach prób :)
Krzysztof | 09:38 czwartek, 25 kwietnia 2019 | linkuj
cześć, właśnie dotarłem do tego opisu, jestem na etapie rozbierania bębenka ale za cholere nie moge odkrecić bieżni kulek która trzyma całość, odkreca się to w prawo zgodnie ruchem wskazówek zegara? u mnie nie wiem czy zapieczone ale jest to bardzo mocno dokrecone, wyrzeźbiłem specjalny klucz z 4 ząbkami ale no nie idzie, rece rozkładam :)
Rafall | 11:22 poniedziałek, 4 listopada 2013 | linkuj
Rozebrałem w weekend ten bębenek. Opłaciło się bo zapadki były całe zaklejone smarem, tylko niestety okazało się że ta podwójna odkręcana bieżnia jest wyrobiona od strony zapadek i najlepiej byłoby ją wymienić. Zastanawiam się więc czy pasowałaby z innych bębenków shimano. Na pewno będzie dobra ta od XT ale czy od innych?
gość | 09:54 niedziela, 27 października 2013 | linkuj
siema jak wam strzela bęben , to przy serwisie bębna zegnijcie sprężyne do środka o kilka mm by miała wiekszą siłe , zapadki bedą szybciej powracać , nie dawajcie smaru na zapadki , nie będzie juz przeskakiwać. na kulki powinien być smar dura ace
Rafall | 08:26 czwartek, 24 października 2013 | linkuj
I nie strzela teraz. Mam taki sam sprzęt i objawy są podobne i do tego strasznie szumi. Też muszę się dobrać do tego ustrojstwa.
piter | 19:52 środa, 7 sierpnia 2013 | linkuj
Piotr, jak sklejałeś samoloty made in CCCP, a chciałbyś się naprawdę wykazać to zakupić trzeba model z czeskiego SDV, to są chyba najbardziej niewdzięczne modele.
A robocizna z bębenkiem - jubilerka normalnie!!!
Komentuj
A robocizna z bębenkiem - jubilerka normalnie!!!