avatar Ten blog rowerowy prowadzi faki z miasteczka London. Mam przejechane 8858.19 kilometrów w tym 276.78 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.78 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy faki.bikestats.pl

Wycieczki w terenie.

Podglądać sarny

Sobota, 1 lutego 2014 · dodano: 01.02.2014 | Komentarze 3

Piękna pogoda, słonecznie więc na pewno będą żerować i wylegiwać się na polach, tak pomyślałem. Najbliższe miejsce gdzie można obserwować sarny to dla mnie okolice Białe i tamtejsze pola i młodniki sosnowe. Nie myliłem się. W promieniach słońca widać było liczne stadka w zimowym umaszczeniu z białymi ogonkami zwanymi przez myśliwych nie na darmo "kwiatem".
Niestety bez aparaty z teleobiektywem wiele się nie zdziała. Zwierzyna jest czujna i szybko zauważa obecność człowieka.
Stado Saren
Stado Saren © Fakundo
Łania w polu
Łania w polu © Fakundo
Samotne drzewo
Samotne drzewo © Fakundo

Prolog 2014

Poniedziałek, 6 stycznia 2014 · dodano: 06.01.2014 | Komentarze 2

Sezon rozpoczęty. W puncie naszych zbiórek spotkałem 'grupę Edytki' jadącą do Złotego Potoku. Zabieram się z nimi. Przy drodze ppoż towarzystwo zostaje jadąc tempem konwersacyjnym więc pomykam własnymi ścieżkami tak aby zdążyć z powrotem na 12.00 do Olsztyna. Trasa żółtym rowerowym, częściowo czarnym pieszym. W Złotym szybki izotonik i powrót aleją klonową, szlakiem św. Idziego. Piękne styczniowe słoneczko zachęca do jazdy. Nie obyło się oczywiście bez starcia z psami w okolicach Pabianic.
W Leśnym już grzeją się Michaił, Przemo, cały peleton szosowców. W środku jak w saunie. Po chwili pojawia się Magnum i postanawiamy "skoczyć" na ognisko w Góry Towarne gdzie MisterDRY, z Gawłem przygotowali popas. Spotykamy w olszyńskim rynku grupkę Edytki . Wszyscy bawimy się świetnie przy ognisku i kiełbasce. Zaglądają jeszcze Yacek i Jurczyk. Pogawędki nie mają końca. Powrót jak zwykle w gronie najbardziej zaawansowanych turystów: Magnuma i Michaiła nie obywa się bez rozchodniaczka.
Taki PROLOG to ja rozumiem.
Przy okazji test Endomondo. Cały dzień pracy z GPS, łącznie z muzyką MP3 na moim telefonie LG L7 II spowodował straty baterii ok 40%. Nie wiem jak wyliczył nawodnienie :))
Daje radę

Dopołudniowe ognisko na polance

Sobota, 19 października 2013 · dodano: 19.10.2013 | Komentarze 3

Wczorajszy impuls zrealizowany. Nawet kilka osób zaraziłem pomysłem spędzenia godzinki czy dwóch na polance przed Sokolimi Górami k/Olsztyna. Wyruszyłem wcześniej aby zrealizować swój plan czyli nazbierać Rydzów....
Dzisiejszy zbiór © Fakundo

Rano było ok. zera na termometrze i mglisto jednak wiara czyni cuda zwłaszcza w pogoni za Rydzykiem:). Po dotarciu na umówioną polankę już mnie wita ognisko. Przemo i Aga pięknie się spisali. Po chwili dociera Pietro i Piksel. Smażymy, gwarzymy w piękny słoneczny, jesienny dzień.
Ja nie fotografowałem ale spodziewam się, że tu mogą być fotki Pietro
Na koniec Oj Rydzyk Gogant..
Mleczaj Rydz gigant © Fakundo

Rydzyk maksymalny, na szczęście to nie ten © Fakundo

Niestety robaczywy, jak to bywa u przerośniętych mentalnie i fizycznie:)

Poznaj swój kraj..

Wtorek, 15 października 2013 · dodano: 15.10.2013 | Komentarze 0

Poranna mgła nie zapowiadała nic dobrego. Spotkanie z Piterem 10.30 a na dworze 9 st. C. Pomysł na zwiedzanie a raczej odkrywanie ścieżek w rejonie Wręczycy, Kłobucka nawet mi się spodobał. Trasa od ul. Św. Barbary równolegle do drogi krajowej w stronę Blachowni czyli można powiedzieć terenem docieramy do Łojek i Konradowa gdzie odnajdujemy nasyp po dawnej kolejce wytyczony prosto w stronę Kłobucka. Droga bardzo przyjemna biegnąca przez dzikie, zarośnięte łąki i lasy. Tak docieramy do Wręczycy małej i Grodziska. Nad stawami dla wędkarzy spotykamy Pana stróża, który poleca nam możliwość wędkowania za kasę, może następnym razem zabierzemy wędki. Rezerwat Zamczysko z 200 letnimi okazami dębów wspólnie uznajemy za ciekawe miejsce. Dalej oczywiście na azymut przez las docieramy do zbiornika Zakrzew w Kłobucku mijając szerokim łukiem Dębową Górę. Krótka pogawędka nad stawem, zakupy i postanawiamy jednak dotrzeć na Dębową górę. Oczywiście błądzimy przedzierając się przez krzaki, legowiska i żerowiska dzików. Docieramy na miejsce rozczarowując się brakiem czegokolwiek poza betonową wieżą obserwacyjna na wypadek pożaru. Nawet nie ma żadnego ciekawego widoku. Szybko zjeżdżamy polami w kierunku... no właśnie na azymut. Docieramy drogi prowadzącej do Pierzchna. Dalej przez pola do Lgoty, polami do Białej, ul. Kaspra Del Bufalo na Parkitkę. Chociaż raz to ja mam bliżej do chaty. Jak zawsze było wesoło i ciekawie.
Kilka fotek dzięki Piterowi

Spontanicznie do Pawełek

Środa, 29 maja 2013 · dodano: 29.05.2013 | Komentarze 3

Ruszam zobaczyć jak sobie radza tej zimnej wiosny różaneczniki w Pawełkach. Pogoda cool więc startuję przed 9.00. Oczywiście wim, że tam gdzieś za lasami i łąkami są Pawełki i to ciekawe miejsce. Jadąc w prawie dobrze obranym kierunku musiałem gdzieś w lesie nie skręcić lub żle skręcić i ląduję we wsi Zborowskie. Szybkie info w sklepie i już wiem jak naprawić mój błąd. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło poznałem kilka fantastycznych leśnych miejsc. Rododendrony jeszcze nie w pełni zakwitły i oczywiście wpakowałem się na wycieczkę wrzeszczących dzieciaków.
Brzoza nieopodal więc postanowiłem, że przeczekam przy izotoniku i wrócę ąponownie. Kilka fotek poniżej. Drogę powrotną również jakoś nie tak sobie wyobrażałem. Nieoczekiwanie wyjechałem w Lisowie na asfalt krajowy do Cz-wy. No cóż taki dzień, lasami docieram w końcu do wsi Cisie i do Blachowni. Przez Łojki do chaty w deszczu. Więc było wszystko, cały czas teren, słońce, wiatr i deszcz. No i przy okazji pierwsza seta w tym roku:)

"Brzoza" nasze ulubione miejsce © Fakundo

Różaneczniki © Fakundo

Spotkanie przy ognisku.

Piątek, 10 maja 2013 · dodano: 12.05.2013 | Komentarze 2

Piątkowy wieczór zapowiadał się rozrywkowo. Ognisko Częstochowskiego Forum Rowerowego zaplanowane zostało w nowym miejscu jakże do tego celu odpowiednim.
Myślę, że wszyscy bawiliśmy się świetnie. Szkoda, że niektórzy nie mogli w tym uczesniczyć, praca, obowiązki rodzinne czy inne przyczyny. Ognisko zostało zgaszone komisyjnie. Powrót po północy rozświetlał na Konarider swoim nieżiemskim magicznym światełkiem. Było super spotkać Was wszystkich.

Rehabilitacja na full'u.

Sobota, 16 lutego 2013 · dodano: 16.02.2013 | Komentarze 1

Tak, tak dokładnie 6 miesięcy po operacji ręki wsiadłem znowu na rower. Były już dwa wypada w z kumplami roweromaniakami. Jednak ten dzień jest inny. Musiałem się przekonać czy jest coś lepiej z ręką. Wycieczka krótka: Olsztyn przez Kusięta, Leśny na herbatkę, powrót przez Skrajnicę i trochę po mieście. Przewietrzyłem przy okazji starego dobrego fulla. Scott'y okazał się bardzo wygodny i pomocny. Jedyne rozczarowanie to, że w Leśnym "po 13-tej" nie było nikogo poza właścicielem Jackiem z którym to pogawędziliśmy troszeczkę. Ręka dalej boli ale jechać się da.

Teren w super składzie

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 0

UFF 7.00 to raczej paskudna godzina na spotkanie w celu jazdy na rowerze. Samokontrola w sobote pozwoliła mi na punktualne stawienie się na starcie wycieczki terenowej ze znajomymi (Przemo2. STI, Patryk)
Trasa: Cz-wa, Góra Ossona, Przeprośna Górka, Mstów, Małusy, Turów, Olsztyn, Biskupice, Poraj, Dębowiec ośrodek Monaru, Kręciwilk, Częstochowa.
Super ekipa, tempo max jak dla mnie. Pogoda piękna.

• Sprzęt Scott FX-15

Pomnik przyrody :Stanowisko Różanecznika fioletowego"

Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 11.06.2011 | Komentarze 0

Już od kilku tygodni planowałem zobaczyć kwitnące rododendrony w środku lasu koło Pawełek. Ostatni dzwonek, już niektóre przekwitają, mimo to jest pięknie.
Trasa Cz-wa, Łojki, Blachownia, Cisie, Jezioro, Łebki, Pawełki, Brzoza(Pomnik przyrody). Powrót przez Łęg gdzie napotkałem bardzo piękne urocze krów. To chyba podarunek od prezydenta Obamy. Zdjęcia wyjaśniają wszystko. Trasa szybka i bardzo przyjemna.

• Sprzęt Scott FX-15

Pomnik przyrody :Stanowisko Różanecznika fioletowego"